Psychologische ondersteuning 

voor alle leeftijden

Aanmelden

15-10-2019

Let opaanmeldingen van Menzis/ Anderzorg- verzekerden mogen wij helaas op dit moment niet aannemen vanwege een verwachte overschrijding van het door Menzis gestelde voorwaarde budgetplafond.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Menzis Zorgadvies: (088) 2224040 of 
via Mijn Menzis account.

Vanaf 2020 kunnen wij weer nieuwe aanmeldingen van Menzis/ Anderzorg -verzekerden in behandeling nemen. 


 03-09-2019

Let opaanmeldingen van CZ – OHRA verzekerden mogen wij helaas op dit moment niet aannemen vanwege een verwachte overschrijding van het door CZ - OHRA gestelde voorwaarde budgetplafond.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het CZ Zorgteam: (013) 5949110 of zorgteam@cz.nl
Vanaf 2020 kunnen wij weer nieuwe aanmeldingen van CZ-OHRA verzekerden in behandeling nemen. 

 

Verwijzing

Je hebt altijd een verwijzing nodig van de (huis)arts, medisch specialist of van de gemeente waar je woont.


Afhankelijk van de problematiek zal de gemeente of huisarts een doorverwijzing geven voor respectievelijk Jeugd-GGZ of Basis GGZ of Specialistische GGZ. Voor Basis GGZ kom je aanmerking bij lichte of matige psychische problemen of stabiele chronische psychische problemen. Specialistische GGZ is voor mensen met ernstige psychiatrische aandoeningen of met meerdere psychische problemen.


Onze werkwijze

In onze praktijk zorgen we ervoor dat de behandeling goed van start kan gaan. Daarom

besteden we veel tijd aan het voortraject.


  • Stuur ons de originele verwijsbrief (van huisarts, medisch specialist of gemeente) of geef hem bij de praktijk af. 

  • Je ontvangt van ons vragenlijsten per post. 

  • Na ontvangst van de door jouw ingevulde vragenlijsten krijg je van ons digitale vragenlijsten via de e-mail.

  • Zodra wij deze digitale vragenlijst binnen hebben, begint de wachttijd voor het intakegesprek. Dit kan enkele weken duren. Bekijk onze wachttijden.
  • De eerste keer dat je bij ons komt, maken we een digitale pasfoto voor het cliëntdossier.


Legitimatie & zorgverzekeringspas

Neem tijdens het eerste consult altijd je legitimatie (paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs) mee. Dat geldt ook kinderen onder de 18 jaar.  

Ook hebben we je zorgverzekeringspas nodig. Heb je geen zorgverzekering of hebben wij geen contract met jouw zorgverzekeraar, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de betaling van de behandeling of het consult. Bekijk onze tarieven.

De rekening van de behandeling of het consult gaat in bijna alle gevallen rechtstreeks naar de zorgverzekeraar. Lees meer over vergoedingen.


Schriftelijke toestemming (onder de 16)

Ben je onder de 16 jaar en zijn je ouders gescheiden? Dan hebben wij schriftelijke toestemming van beide ouders nodig wanneer je ouders gezamenlijke voogdij hebben. Als de voogdij bij slechts één van je ouders ligt, moet deze ouder de eenzijdige voogdij schriftelijk bevestigen.

 Wachttijden

De wachttijd voor een intake gesprek is op dit moment: +/- 20 weken volwassene en  wachttijd voor Kinderen en Jeugdigen 4 tot 6 weken (peildatum: 20-11-2019). 


Aannamebeleid

Aanmeldingen in de sfeer van onvrijwillig dan wel verplichting (zoals OTS, dwang etc.) nemen wij doorgaans niet aan. Dit geldt ook voor aanmeldingen in de sfeer van vechtscheidingen of situaties waarbij de ene ouder informatie wil geven die met de andere ouder niet gedeeld man worden.

Dit gezien onze praktijkvoering en zorgverlening gericht is op vrijwillige deelname van de cliënt waarbij alle informatie en rapportage van zowel diagnostiek als behandeling alleen met de cliënt en /of diens wettelijke vertegenwoordigers wordt gecommuniceerd.